Příkazem KUŽEL vytvoříme kruhový nebo eliptický kužel nebo komolý kužel. Postup zadávání kužele je podobný jako u válce. Kužel je definován:
Komolý kužel, ať už kruhový nebo eliptický, vytvoříme zadáním poloměru horní podstavy. Výzva Horní poloměr se objeví po určení podstavy. Musíme ji využít před zadáním výšky nebo osy. Výzva je stejná i pro eliptický kužel, zadaná hodnota má význam velikosti první poloosy.
Kružnici pro podstavu kreslíme podobně jako samostatnou kružnici zadáním:
Vytvoření eliptického kuželu určíme hned v první výzvě příkazu volbou Eliptický. První osu elipsy pak zadáme dvěma krajními body nebo středem a jedním krajním bodem. Druhou osu určíme už jen jedním vrcholem.
Po zadání podstavy je třeba ještě určit výšku kuželu nebo jeho osu.
Výzva na zadání výšky kužele následuje po určení podstavy. Pokud chceme vytvořit komolý kužel, musíme nejprve zadat horní poloměr a pak teprve výšku. Určíme ji:
Určení osy kuželu místo jeho výšky použijeme v případě, že chceme kužel naklonit nebo třeba položit do kreslicí roviny. Výzva na zadání osy je koncový bod Osy a zobrazí se po určení podstavy, případně znovu po zadání horního poloměru. Koncový bod osy určíme libovolným způsobem: souřadnicemi (např. sférickými), uchopem, pomocí vhodného nastavením kreslicích pomůcek. Prvním bodem osy je automaticky střed už určené podstavy. Podstava kužele se natočí tak, aby byla kolmá na osu.
příkaz: KUŽEL [CONE]
na kartě Výchozí, panel Modelování; tlačítka základních těles jsou sbalená pod sebou na první pozici
na kartě Objem, panel Základní těleso; tlačítko je sbalené s některými dalšími na druhé pozici panelu
nabídka: Kresli – Modelování – Kužel